Resolutions at Pharmacolog AB’s (publ) annual general meeting 2022

The shareholders of Pharmacolog in Uppsala AB (publ) held the Annual General Meeting on May 24, 2022 in Uppsala. (information below in Swedish only)

Årsredovisning och resultat
Årsredovisning och revisionsberättelse framlades och resultat- och balansräkningen fastställdes. Det beslutades att disponera bolagets resultat i enlighet med styrelsens förslag.

Ansvarsfrihet
Stämman beslutade att lämna ansvarsfrihet åt styrelseledamöterna och verkställande direktören.

Arvoden
Styrelsearvodet fastställdes med 150 000 kronor till ordföranden och 100 000 kronor vardera till övriga ledamöter. Ersättning till bolagets revisor beslutades att utgå enligt löpande räkning.

Styrelse
Stämman beslutade om omval av Erik Hedlund, Olof Johansson, Ragnar Linder och Carl-Johan Spak. Erik Hedlund omvaldes även som styrelseordförande.

Revisor och revisorssuppleant
Stämman beslutade att intill tiden för utgången av nästa årsstämma som revisor omvälja Folkesson Råd & Revision AB med godkända revisorn Sten Eriksson som huvudansvarig revisor.

Emissionsbemyndiganden
Stämman beslutade att bemyndiga styrelsen att, vid ett eller flera tillfällen, för tiden intill nästa årsstämma, fatta beslut om att öka bolagets aktiekapital upp till den gräns för aktiekapital enligt bolagsordningen som föreligger första gången emissionsbemyndigandet tas i anspråk. Bemyndigandet får användas för att ge ut aktier, teckningsoptioner och/eller konvertibler. Om styrelsen utnyttjar bemyndigandet får det även ske med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt och/eller med bestämmelser om apport eller kvittning.

Bolagsordning
Stämman beslutade att anta ny bolagsordning med innebörden att en ny paragraf införs i bolagsordningen vilken möjliggör för styrelsen att, i enlighet med aktiebolagslagen, samla in fullmakter och inför en bolagsstämma besluta att aktieägarna ska kunna utöva sin rösträtt per post före bolagsstämman.

Pharmacolog provides solutions and products that enhance work efficiency and safety when preparing injectable medication. Our goal is to help prevent medication errors and ensure maximum medication efficacy when treating patients with powerful yet potentially harmful injectable drugs. Pharmacolog’s products, DrugLog®WasteLog® and PrepLog®, help staff at pharmacies and hospital wards minimize the risk of errors in the compounding process. Furthermore, by verifying that drugs and narcotics used in surgery have not been tampered with, our solutions also make a vital contribution to preventing drug diversion.